LADING

Jak sprzedawać na Etsy?

 Jak skutecznie sprzedawać na Etsy?

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia każdy twórca poszukuje dodatkowej możliwości sprzedaży. Jedną z nich jest wkroczenie na rynek międzynarodowy, czyli pojawienie się ze swoją ofertą na stronie Etsy.com O tym, co zrobić by sprzedaż Twoich produktów była skuteczne zapytałam o radę osoby, które się na tym znają. Zapraszam do lektury.

Michal T. sklep : Dodiaska

  • Co wg. Ciebie wpływa na sukces sprzedaży na Etsy?

Wszystko oczywiście zależy od tego, w jaki sposób definiujemy ten sukces. Ja traktuję sprzedaż na Etsy jako rozwój mojego hobby, a nie główne źródło dochodu. Dla mnie ogromnym sukcesem są każde odwiedziny klientów, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani zakupem moich produktów – nie definiuję sukcesu bazując wyłącznie na wielkości sprzedaży. Powiedziałbym, że na ogólny sukces składają się:
1. Dobre zdjęcia (bez tego nie mamy szans, aby w ogóle przykuć uwagę klienta)
2. Storytelling (nie bójmy się szczerze opowiadać o tym, dlaczego robimy to, co robimy i jak to wszystko się zaczęło)
3. Właściwa cena (nie za wysoka, ale i nie za niska – moje produkty są obecnie chyba najdroższe w swoich kategoriach i mam klientów, którzy są gotowi zapłacić 2 lub 3 razy więcej)

  • Jakie były Twoje doświadczenia z pierwszą sprzedażą?

Rozpocząć wale nie jest trudno. Najwięcej problemów tak na prawdę przysporzyły mi kwestie organizacyjno-prawno-podatkowe. Z uwagi na bardzo skomplikowane przepisy podatkowe w Polsce, poważnym wyzwaniem było opracowanie takiego systemu, który z jednej strony nie spowoduje konieczności generowania tony dokumentów przy okazji każdej sprzedaży (mam tu na myśli sprzedaż zagraniczną), a z drugiej – będzie w 100% zgodny z prawem. Oczywiście udało się, na starcie byłem przygotowany na każdą ewentualność. Jeżeli chodzi o sam sklep w serwisie Etsy, polecam po prostu zacząć. Może nie będzie idealnie, ale moment publikacji oferty daje ogromną satysfakcję. Wszelkie niedociągnięcia możemy poprawiać na bieżąco. Oczywiście mam tu na myśli samą prezentację naszej oferty. Zakładam, że produkty i proces ich wykonania są idealnie dopracowane.

  • Co Ciebie wyróżnia na tle innych, licznych twórców?

Mam w ofercie produkty (głównie skórzane paski do zegarków), które wyróżniają się stylem na tle konkurencji. Jest to istotna różnica, dlatego przykuwa uwagę potencjalnych klientów.

Ewa Trojanowska sklep : KfiatekGiftedHands

 

  • Co wg. Ciebie wpływa na sukces sprzedaży na Etsy?

Moim zdaniem w internecie w ogóle to zdjęcie sprzedaje produkt. A dobre tagi i tytuły pozwalają potencjalnemu klientowi go znaleźć. Wspaniałe, stylowe i profesjonalne zdjęcia, trafiony i bezwzględnie poprawny językowo tytuł oraz celne frazy jako tagi wpływają na sukces na Etsy. Oczywiście produkt musi być ładny, fajny i potrzebny, żeby znalazł się na niego klient. Mówiąc o zdjęciu myślę o dobrej miniaturce, ale jeśli już ktoś – zwabiony tytułem i miniaturką wejdzie w szczegóły produktu – koniecznie musi zobaczyć kilka jego ujęć.  Zobaczyć z przodu, z boku z tyłu, prawej i lewej.. zbliżenie na szczegóły. Jego skalę – na przykład jeśli to zeszyt albo torebka – fajnie zobaczyć tą rzecz w rękach modela a jeśli to naszyjnik – dobrze zobaczyć go w dłoni albo na szyi modela czy modelki. Fajnie, jeśli to żywa osoba. Takie zdjęcia moim zdaniem zawsze wyglądają lepiej.
Jeśli ktoś jest już o krok od zakupu – zwykle chciałby wiedzieć, z jakiego materiału i jaką techniką został wykonany, jakie są jego dokładne wymiary, czy produkt przyjdzie w jakimś opakowaniu, albo czy jesteś w stanie spakować tę rzecz jako prezent.  Zawsze takie usługi są bardzo mile widziane przez klientów.
Za sklepem musi stać konkretna osoba – Ty, historia Twojego rękodzieła. Do tego twoje zdjęcie i polityka sklepu – jakie przyjmujesz metody płatności , jak szybko jesteś w stanie produkt wysłać i w jakim przewidywanym czasie Twój produkt dotrze do klienta.
Niestety na Etsy bezwzględnym wymaganiem jest język angielski – bezsprzecznie bez niego ani rusz.

  • Jakie były Twoje doświadczenia z pierwszą sprzedażą?

Kiedy przełamałam się wreszcie, aby założyć sklep na tym ogromnym portalu , poprosiłam rodzinę o pomoc językową bo nie czułam się mocna w tym temacie. Wystawiałam swoje produkty, które świetnie sprzedawały się na innych stronach a na Etsy w ogóle nic nie szło. Nie miałam żadnych wejść, wyświetleń … że o sprzedaży nie wspomnę! Po trzech miesiącach postanowiłam odezwać się z pytaniem na forum projektantów – co jest nie tak i tam otrzymałam swoje odpowiedzi :  że tagi, że tytuły. Dwa miesiące zdobywałam wiedzę na temat SEO.  Wyszukiwałam najlepsze frazy dla moich produktów i klienci zaczęli walić drzwiami i oknami!

  • Co Ciebie wyróżnia na tle innych, licznych twórców?

Na pewno wpisując w wyszukiwarkę „map jewellery” pojawię się ja i wielu wielu innych twórców. Co wyróżnia moim zdaniem moje prace od innych? Moje mapy. Mam w domu setki atlasów i tysiące map. Zawsze wykorzystuje tylko stare i autentyczne rzeczy, nie przedruki, skany czy zdjęcia. Mój najstarszy atlas był drukowany w 1905 roku! Moje rzeczy są naprawdę stare. Fascynujące jest to, że ludzie, którzy decydują się związać swoje życie na zawsze, na przykład na szczycie jakiejś góry – znajdują mój sklep i proszą mnie o użycie mapy tego szczytu w breloczku do pierwszego wspólnego domu. To jest dla mnie ogromne wyróżnienie a ich bardzo cieszy.

 

 

Hanna Werkowicz sklep : TarantogaArtDolls

  • Co wg. Ciebie wpływa na sukces w sprzedaży na Etsy?

Bardzo pomaga równoległe reklamowanie się wśród swoich potencjalnych klientów, to znaczy udzielanie się: na fanpage’ach tematycznych, grupach i forach (również tych na samym Etsy), portalach typu DeviantArt itp. Jest to po prostu szansa na zaprezentowanie swojej twórczości osobom o podobnych co my zainteresowaniach. Warto nieustannie rozszerzać i krosować rozmaite grupy tematyczne, np. osoba wykonująca kwiaty z papieru może spróbować „zakręcić się” nie tylko na stronach poświęconych DIY, ale też o tematyce ślubnej, o dekoracjach do domu itd. Nie wspominam o takich oczywistościach, jak sumienne prowadzenie własnych social media.

Poza tym, najważniejsze są po prostu dobrej jakości, ładne zdjęcia – to jest pierwsze „sito”, które stosuje klient podczas przeglądania towarów różnych sprzedawców.

  • Jakie były Twoje doświadczenia z pierwszą sprzedażą?

Pierwsze sprzedaże to była nieustanna nauka na błędach. Po prostu nie byłam w stanie przewidzieć, albo technicznie zabezpieczyć się na rozmaite niespodzianki ze strony klienta lub kuriera/poczty. Na pierwszą sprzedaż czekałam trzy miesiące. „Ruszyło” dopiero wtedy, kiedy zaczęłam się intensywnie udzielać na jednym z dużych fanpage’y gromadzących ludzi zainteresowanych branżą, w której działam. Wiele osób polecało udzielanie się na wewnętrznych grupach Etsy (np. zrzeszających polskich sprzedawców), ale przyznam szczerze, że nie robię tego z braku czasu. Obecnie 40% wejść do mojego sklepu pochodzi z Etsy, 32% z sieci (np. wyszukiwarki), a 27% z social media.

  • Co Ciebie wyróżnia na tle innych, licznych twórców?

Chyba najbardziej to, że od samego początku prowadzenia swojej działalności zaczęłam to robić bardzo profesjonalnie. Od razu założyłam, że chcę to robić regularnie i „na poważnie”, a nie tylko hobbystycznie. Mam to szczęście, że mój mąż jest fotografem, więc od początku miałam estetyczny kontent do social media. Wcześniej pracowałam m.in. jako charakteryzatorka i ilustratorka, więc nie miałam problemu np. z zaprojektowaniem sobie logotypu. Nie bez znaczenia jest, czy twórca – po prostu! – ma talent i zdolności manualne. Jeśli ktoś zna się na rzeczy (mam na myśli klientów), raczej szybko dostrzeże, czy ktoś robi dobrze zaprojektowane i wykonane towary, czy nie. Dlatego warto nieustannie się doszkalać, np. na różnych kursach i warsztatach, jak najwięcej ćwiczyć i trenować.
Last but not least, wyróżnia mnie to, że działam w niemal zupełnej niszy (w Polsce jest nas tylko paru artystów, którzy robią art dolle-zwierzęta). W ogóle na świecie art dollistów tego typu jest stosunkowo niewiele, a tych, którzy się liczą, jeszcze mniej. Jest to trudna, skomplikowana, pracochłonna i kosztowna sztuka – niełatwo się tego nauczyć, a łatwo zniechęcić. Dzięki temu też ceny za art dolle są dość wysokie, więc wystarczy sprzedać ich tylko parę (a nawet jeden!) miesięcznie, aby uzbierać bardzo satysfakcjonujące „kieszonkowe”.

Zojanka sklep : Zojanka

  • Co wg. Ciebie wpływa na sukces w sprzedaży na Etsy?

wytrwałość i konsekwencja
ciągłe ulepszanie, poprawianie jakości produktów, jakości zdjęć, opakowania, itd
obsługa klienta na najwyższym poziomie, zawsze staramy się dbać o satysfakcję klienta
– trzeba kochać to co się robi, a wtedy nie ma przeszkód

  • Jakie były Twoje doświadczenia z pierwszą sprzedażą?

To było jakieś osiem lat temu, etsy też było inne i łatwiej było zacząć. Powoli wszystko zaczęło się rozkręcać, a to daje motywację do dalszego działania i ciągłego ulepszania. To takie ‚kaizen’ każdego dnia.

  • Co Ciebie wyróżnia na tle innych, licznych twórców?

Myślę, że dbałość o wszystkie szczegóły. Staram się, by zawsze produkty były najwyższej jakości oraz aby klient zawsze był zadowolony. Wiem, że to procentuje ponieważ mamy bardzo dużo powracających i stałych klientów.

Zunka Cichos Ambasadorka Etsy.com sklep : baboshkaa Facebook : Zunka Cichos Workshops

  • Co wg. Ciebie wpływa na sukces sprzedaży na Etsy?

Na sukces na Etsy wpływa przygotowanie oferty, którą ludzie po prostu chcą kupować, która odpowiada na nich potrzeby i rozwiązuje ich problemy. Ważna jest też umiejętność zaprezentowania produkty oraz ogólnie rzecz biorąc sprzedawania. Działanie wyszukiwarki na Etsy rządzi się swoimi zasadami, trzeba je znać, rozumieć i umieć poruszać się w świecie Etsy. Jak w każdym biznesie potrzebna jest cierpliwość, dążenie do celu i otwartość na uczenie się. Osoby sprzedające na Etsy mają bardzo artystyczne dusze, są zazwyczaj cudownie kreatywne ale…..już gorzej im idzie z marketingiem, pozycjonowaniem, tworzeniem struktur. Zawsze mówie, że dla mnie bycie sprzedawcą na Etsy jest treningiem w balansowaniu mojego kreatywnego mózgu z biznesowym i jeśli chcemy sprzedawać swoje dzieła i budować na tym biznesy to trzeba się nauczyć pewnych rzeczy.

  • Jakie były Twoje doświadczenia z pierwszą sprzedażą?

Na Etsy jest najłatwiej rozpocząć a najtrudniej wytrwać i tak zbudować swój sklep aby przynosił stały dochód. Otworzenie sklepu, wrzucenie kilku produktów i zbudowanie profilu jest proste, jak tworzenie fanpage’a. Bycie właścicielem sklepu na Etsy, który generuje stały dochód wymaga, zaangażowania, pracy i zwykle sporo czasu. Dużo osób, które przychodzą do mnie na konsultacje właśnie utyka w takiej wstępnej fazie. Nie pamiętam swojej pierwszej sprzedaży, ale pamiętam ten moment kiedy poczułam że mój biznes staje na własnych nogach i że Etsy jest głównym jego filarem. Czasami otwarcie sklepu przynosi pierwsze szybkie sprzedaże, wynika to z chwilowej większej widoczności oferty, bo jest nowa. To może niestety niewiele oznaczać.

  • Co Ciebie wyróżnia na tle innych, licznych twórców?

Od początku swojej działalności stawiałam na profesjonalne sesje zdjęciowe, mam ich sporo za sobą. Z mojego doświadczenia wynika że jeśli chodzi o sprzedaż internetową jest to absolutna podstawa.Stawiam na to. mogę pochwalić się publikacjami w magazynach Piękno i Pasje, Sukces, Country Weranda, Polityka oraz Dawanda Love Book. Mam też dość niszowy produkt, który po prostu wiem jak i komu sprzedać. Baboshkowe szelki są dwustronne, wraz z moją mamą którą stała się szelkową mistrzynią stworzyłyśmy unikatową technologię ich wykonania. Nowością jest to, że nasze szelki będę w 100% vegańskie. Jako wieloletnia wegetarianka długo szukałam zamiennika dla skóry i wkońcu znalazłam. Wszystkie skórzane elementy szelek, będą zastąpione tkaniną korkową.

Zunka Cichos prowadzi indywidualne konsultacje dotyczące sklepów na Etsy oraz grupę na FB Etsy – biznesowy krąg kobiet.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz